Sinds de medewerkers van Timmerije in Noordijk ook in de productie- en assemblagehallen kunnen genieten van verse bonenkoffie is het aantal bezoekjes aan de kantine flink afgenomen. “Voorheen stond daar de enige machine met verse bonenkoffie. Alle andere automaten waren alleen voorzien van instantkoffie”, zegt Pim Peeters, controller bij de specialist in kunststof spuitgieten.
Recent zijn die automaten door Vendingland vervangen door nieuwe, die zowel verse bonen als instantkoffie bieden. “Hoewel die instantkoffie volgens een deel van de medewerkers prima was, hadden andere collega’s een sterke voorkeur voor de verse bonen. Zij gingen in de loop van de dag steeds vaker naar boven om in de kantine koffie te pakken. Dat was voor ons aanleiding om te kijken of we op meer plekken verse bonenkoffie moesten gaan aanbieden”, aldus Peeters.
Enquête
Voor koffie geldt volgens Peeters hetzelfde als voor voetbal. “Iedereen heeft er een mening over en zijn of haar eigen favoriete smaak. Daarom hebben we een enquête gehouden onder alle medewerkers om de wensen goed te inventariseren. Daarin werd niet alleen gevraagd naar hun favoriete smaak, maar ook naar zaken als gebruiksgemak van de automaten.”
De uitkomsten van die enquête werden ook besproken met het team van Vendingland, al vele jaren de vaste ‘koffiepartner’ van Timmerije. Peeters: “Samen hebben we gekeken naar de beste oplossing voor ons. Daarbij stelde Vendingland voor om automaten te nemen die verse bonenkoffie en instantkoffie bieden zodat iedereen zijn of haar favoriet uit dezelfde automaat kan halen. Verse koffie, maar ook cappuccino, chocolademelk of chocolademelk met koffie, het is allemaal beschikbaar in de nieuwe automaten.”
Iedereen happy
De reacties van de bijna 200 medewerkers van Timmerije zijn erg positief, zo laat Peeters weten. “Dat is voor ons belangrijk. Niet alleen omdat we goed voor ons personeel willen zorgen, maar ook omdat goede en lekkere koffie belangrijk gevonden wordt door onze medewerkers. Dankzij de nieuwe automaten van Vendingland is het keuzeaanbod verder uitgebreid en dat wordt erg gewaardeerd. Iedereen is happy met de nieuwe aanwinsten.”
Die tevredenheid komt ook voort uit het gebruiksgemak van de automaten. “Het keuzemenu is overzichtelijk en je kiest in een handomdraai jouw voorkeur. Het bedieningsscherm is overzichtelijk en duidelijk.”
Sociaal en informatief moment
Binnen Timmerije hebben de koffieautomaten ook een sociale en informerende functie. “Vaak maken medewerkers, terwijl ze wachten op hun koffie, even een praatje met collega’s. Een kop koffie heeft zeker ook een sociaal element in zich”, zegt Peeters. Bovendien werden de schermen van de inmiddels vervangen koffieautomaten gebruikt om medewerkers te informeren.
“Wij konden zelf content toevoegen die op de schermen te zien was. Bijvoorbeeld nieuws over een nieuw product, ander ‘Timmerije-nieuws’ of wereldnieuws. Dat was dan onder in het scherm zichtbaar. Dat was erg handig en daar was iedereen aan gewend.” Omdat de nieuwe automaten die optie niet hebben, hebben we nu naast de nieuwe automaten zelf schermen opgehangen waarop we die informatie alsnog bieden.”
Trouwe partner
De samenwerking tussen Timmerije en Vendingland gaat al vele jaren terug. “We zijn een heel tevreden klant en vinden in Vendingland een trouwe partner waarop we kunnen vertrouwen. In het geval van een storing wordt er altijd snel voor opvolging gezorgd. Daar heeft Vendingland ook echt goed over nagedacht. Zo zit er op alle nieuwe automaten een QR-code. Als er iets is met de betreffende automaat, kunnen we die QR-code scannen en vervolgens is de melding binnen maximaal drie kliks aangemeld.”
Het is volgens Peeters een mooi voorbeeld van de manier waarop Vendingland klanten ontzorgt en optimaal ondersteund.
Meer informatie
Wil je graag meer informatie of heb je nog vragen? Stuur ons dan een bericht via onderstaand formulier.